Alla intressen
iFokus
Annons:
Etiketttips-tricks
Läst 545 ggr
[Tilde]
5/25/15, 10:01 PM

Dagens tips: Organisera mera!

Mitt tips till alla människor, vare sig man gillar DIY-projekt eller ej, är att organisera! Organisera garderoben, skrivbordet, byråer och badrumsskåpet - organisera så mycket du kan! Det gör verkligen en enorm skillnad. Man kan antingen investera i olika lådor och liknande, eller så kan man enkelt göra sina egna med exempelvis en skokartong och tyg/fint papper.

Jag har själv organiserat hela badrumsskåpet (under handfatet), min del, sambons del och den stora lådan i botten. Jag använde mig av plastkorgar för att dela upp sakerna och rada upp dem på ett tydligt och praktiskt sätt så man får en god översikt och enkelt hittar sakerna utan att stöka till. Plast får inte kalkfläckar så som metall eller glas och de är lätta att rengöra om så behövs.

Jag har även organiserat min sminklåda. Så småningom köper jag ett helt sminkbord, men tills vidare använder jag lådan högst upp i min byrå till mitt smink. Även där delar jag upp sakerna. Jag har gjort min egna "uppdelare" av en gammal skokartong som jag satte in pappbitar i för att dela upp den i olika fack. Jag har även använt mig av skålar och liknande då jag inte hade fler skokartonger. 🤐

Egna fack för olika slags smink

Såhär gjorde jag i min byrålåda med T-shirts och linnen - vek dem en extra gång och radade upp horisontalt istället för uppepå varandra. Detta spar sååå mycket plats och blir mycket enklare när man ska välja kläder då man har en god överblick på vad man faktiskt har i lådan. Sedan kan man ta ut vilken tröja som helst utan att förstöra hur de andra ligger och är vikta. Extremt praktiskt!

Enkelt och praktiskt!

Jag har gjort likadant med mina bikinis och tänkte köpa fler korgar till garderoben så jag kan organisera andra kläder på samma sätt. 

Man känner verkligen ro i själen när man har hemmet organiserat. Detta är vad jag har hunnit med de senaste två dagarna. Snart blir det dags för alla skåpen i tvättstugan - vi ska bara åka och köpa fler korgar. 😃

Annons:
Upp till toppen
Annons: