Alla intressen
iFokus
Annons:
Etikettövrigt
Läst 1277 ggr
[Tilde]
5/25/15, 10:09 PM

Ditt drömprojekt?

Vad är ditt drömprojekt att göra själv? Renovera sovrummet eller kanske bygga en pall?  Måla om en vas eller lägga mosaik på ett bord kanske?😃

Jag har två drömprojekt. Det första är att renovera badrummet. Det är det enda rummet i huset vi inte renoverade innan vi flyttade in eftersom det redan var nyrenoverat. Det är dock mycket svart i badrummet och jag ogillar verkligen svart på större ytor (fick nog för mycket av det i tonåren då det var min favorit). Jag vill måla över det svarta kaklet som går i en linje högt uppe på väggarna. Jag vill byta ut toasitsen som också är svart och skaffa ny toarullshållare. Sedan vill jag stenlägga (ni vet men såna där små platta stenar) runtom handfatet så det får en ljus färg. Spegeln som sitter direkt på väggen ska också bort. Jag vill ha en antik spegel med en stor, utsmyckad ram i silver! 🤤 Synd att sambon inte vågar… Han tycker att om man ändå ska renovera kan man låta proffsen sköta det.

Mitt andra drömprojekt är en byrå, en sådan där antik en. Den ska målas i ljus akvamarin och få fina silvriga handtag. Det är nog min drömmöbel faktiskt. 😍 One day… one day…

Annons:
Cahira
5/30/15, 7:02 PM
#1

Jag vill göra en möbel som fungerar som flera hundsängar i ett skåp för sovrummet nattetid så man får mer plats i sängen. Och drömmer om att bygga ett ultimat sköldpaddshabitat åt mina sköldpaddor! 😍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Tilde]
5/30/15, 7:19 PM
#2

#1 Åh, det låter superhäftigt! 😮 Visste inte att du hade sköldpaddor också, gud så kul! :D

Cahira
5/30/15, 7:33 PM
#3

#2 De är rätt nyskaffade. Jag hade 2 mellan 11 och 18 års ålder, förlorade dom på sorgligt vis (lång historia jag inte tar öppet men kan ta pm med dig om du vill) och 10 år senare sörjde jag fortfarande. Så blev nya likadana. ❤️

Två hanar, Donatello och Raphael. 🦸‍♂️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Tilde]
5/30/15, 7:35 PM
#4

#3 Vilka finisar! Beklagar att du förlorade de andra… 😕 Men härligt att du inte gav upp om sköldpaddor i alla fall och gav dem riktigt coola ninjanamn. 😃

Cahira
5/30/15, 7:51 PM
#5

#4 Ninja var ett måste! Jag vill göra någon skylt på akvariumet när de är fullvuxna som säger KOWABUNGA 😃

*nörd*

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Tilde]
5/30/15, 8:15 PM
#6

#5 Haha det låter awesome! 😃

Annons:
leemland
5/30/15, 8:30 PM
#7

#0 En svart toalett de är ju drömmen !😮 I alla fall min 🤪 haha. 

Mitt drömprojekt känns lite lite over-the-top, men har en "liten" dröm att verkligen renovera ett hus. Rum för rum , bräda för bräda och spik för spik typ 😛 Köpa ett äldre nedgånget hus och fixa de helt enkelt. 🤪 Men de är kanske inte ett så stort projekt du tänkte på i detta sammanhanget? 😛 

Annars funderar jag kanske på att göra något liknande som ett av dessa projekten du har lagt upp här. Och då blir det antingen fotoram eller hörnhyllan 🙂 
Och så har jag tänkt att ta 2 gamla fönster och göra fotoramaktig sak av dem 😛 Det projektet har jag fått skjuta  på tidigare en längre tid men känns som om jag nog ska börja på de i sommar 🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Cahira
5/30/15, 10:48 PM
#8

fixa upp ett hus vill jag med göra! :D

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Tilde]
5/30/15, 10:51 PM
#9

#7 Det låter ju underbart att kunna renovera ett gammalt hus på egen hand! Det är nog ett av de större projekten man kan ta sig an. 😃

Kul att du tänkte göra några av de projekten. Dela gärna med dig sen när det blir dags, vill väldigt gärna se! :)

Valkyrija
5/31/15, 10:50 PM
#10

Mitt drömprojekt är att köpa och renovera ett gammalt hus! Gärna en gård *-* Har också köpt tillbehör på eBay som jag nu väntar på ska komma hit. Ska göra mina egna töjningar och ringar. Längtar sååå *-*

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

[Tilde]
5/31/15, 10:52 PM
#11

#10 Nice! 😃 Skulle också vilja tillverka mina egna smycken… Måste kolla in det lite närmare :)

Valkyrija
5/31/15, 11:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Ja älskar att göra smycken :-)

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

[Tilde]
5/31/15, 11:25 PM
#13

#12 Åh vad fint! 😍

Annons:
00eme05
5/31/15, 11:31 PM
#14

Jag vill göra ett mobilskal, hittat en fantastisk tutorial och längtar till att få köpa tillbehören :D

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Valkyrija
5/31/15, 11:32 PM
#15

Taack! *-*

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Ellys
6/1/15, 6:53 PM
#16

Renovera mitt rum! Har fått tillåtelse att göra det i vinter, visserligen ska mycket av grejerna köpas men jag har några idéer på saker jag kan göra själv :) Ett mera icke-realistiskt projekt vore nog att få inreda en egen liten lägenhet.

[LadyX]
6/2/15, 12:47 AM
#17

Jag hoppas få råd att bygga en friggebod.

khaleesi
6/5/15, 2:24 PM
#18

Mina fixardrömmar just nu är att måla om ett gammalt skåp vi har men sambon vägrar och säger NEJ till att måla om det. Han tycker det är för fint för att målas men jag hatar det. Vi väntar på att ett hus ska bli ledigt så vi får flytta och då vill jag rusta upp en gammal kökssoffa vi har, rusta upp vår gamla kaninbur och bygga en rastgård till katterna. :)

Cahira
6/5/15, 4:53 PM
#19

Åh om man tänker närmare så vill jag måla om väggarna i detta sovrum, och dra in ett stort akvarium och bygga till "the ulimate turtle habitat" och fixa mitt skrivbord så jag sitter mer ergonomiskt. Och vill ha nya gardiner som jag ska sy nån gång, kläder åt ena hunden och… städa bort mitt nattygsbord och få in en hylla istället så allt mitt skräp ryms… och nya patroner i skrivaren så jag kan skriva ut fler foton att ha i sagd hylla som jag helst hade fått målad också.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Grodhopp]
6/5/15, 8:54 PM
#20

Jag skull vilja bygga ett eget växthus i vår trädgård av gamla fönster. Det bästa vore om fönstren gick att öppna hur som helst så man kunde ha som luckor överallt i växthuset. Golvet skulle vara av stenplattor eller putsad betong och det skulle finnas bänkar längs med väggarna för krukor och klättrande växter.

En egen damm vill jag gärna ha, har nördat in på akvarium men skulle gärna ha koi-fiskar eller salamandrar utomhus på sommaren.

Och sen skulle jag vilja ha en egen smyckes-smedja och jobba med "riktiga" material. Min farfars syster var silversmed och jag tror jag ärvt det inresset, men att få fortsätta hennes tradition med stora, tunga, maffiga smycken som ändå är stilrena, det vore nåt det…

Annons:
Fridaaaa
6/5/15, 9:04 PM
#21

Hela huset egentligen xD Men vi hyr bara och ja definitivt itne ekonomi till att ändra som jag vill ha det haha :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Tessan01
7/10/15, 1:02 PM
#22

I mitt kommande hus / lägenhet ha ett egendesignat rum och där inne bygga ett paradis för min hög med små pälsklingar 😃

CatchFatch
7/21/15, 7:27 PM
#23

Att bygga ett eget klösträd och att bygga en kattgård samt att enovera om en bod hos min mamma så det blir ett extra rum ^^

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

Upp till toppen
Annons: