Alla intressen
iFokus
Annons:
Etikettprojekt
Läst 1119 ggr
[Tilde]
2015-05-28 13:47

DIY Ställ till matskålar

Jag har tjatat rätt länge på min sambo att vi borde köpa ett ställ till vår hunds matskålar - eller köpa nya matskålar. Igår föreslog jag att vi kunde bygga ett eget ställ av några brädor från en gammal lastpall och VIPS så gick han ut och började bygget. Skrattar Jag målade den i vitlack, matchande hundsängen vi (han) byggde i julas.

Såhär såg det ut innan

Och efter! Vilken skillnad va? :)

Närbild på matskålsstället

Simba approves!

Eftersom Simba får BARF är golvet inte helt rent runt matplatsen… oops… 😞 Tanken är i alla fall att vi ville ha en lite mer rustik stil fast vitmålad så den passar köket. Jag är i alla fall helnöjd och älskar alla små imperfektioner i träet!

Annons:
Valkyrija
2015-05-29 15:32
#1

Åh vilket underbart ställ !! 😮Hur gjorde du det? 🙂

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

[Tilde]
2015-05-29 17:46
#2

#1 Tack!😃 Sambon byggde det av gamla brädor från en lastpall. Han satte ihop tre smalare till toppen och gjorde benen av två andra. Det sitter också en bräda under toppen (fäst i bägge benen) för att hålla skålarna på plats. 🙂

Cahira
2015-05-30 05:06
#3

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2015-05-30 05:07
#4

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2015-05-30 05:10
#5

En sista länk… utrymmessmart. :)

http://cdn.homedit.com/wp-content/uploads/2013/07/dog-din.jpg

TS: Supersnyggt! 😍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Farwuq
2015-05-30 05:55
#6

👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
[Tilde]
2015-05-30 09:49
#7

#4 Den gillar jag! Men inte så smart med plats när man har ett litet kök. 😛 Man kan också använda gamla äppelkassar eller liknande. Tycker de flesta matskålsställ blir riktigt snygga. 😃

Cahira
2015-05-30 16:36
#8

#7 ja jag är så taggad själv att fixa nåt men det får vänta. Just nu måste dom matas separat. :) Grisen är lite…. grisig. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Tilde]
2015-05-30 17:03
#9

#8 Haha ajdå! Ja det är ju lättare såklart när man bara har en hund. Passar vi hundar brukar vi också mata dem separat, annars vill de bara sno Simbas mat. 😛 Alla hundar föredrar nog BARF över torrfoder. xD

Cahira
2015-05-30 17:04
#10

#9 Säkert! Ja jag medicinerar ju vissa seniorer så är en hel cirkus att mata alla.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Tilde]
2015-05-30 17:40
#11

#10 I can only imagine… 🤐

Cahira
2015-05-30 18:41
#12

#11 😂

Apache äter i garaget med Digger under natten.
Piggy ska ha ledmedicin och är territoriell så han äter i köket.
Ixxi och Frodo har dålig aptit och Ixxi borde ha medicin också egentligen i låg dos för lederna men de äter varandras mat så blir inte av. 

Piggy måste ut efter han ätit, Ixxi och jag hämtar ut Digger och Apache och de tre går ut och Frodo kommer in. Han äter lite till. Digger och Ixxi blir klar så de kommer in och Ixxi äter lite till och Digger får sitt tillskott ute i form av kattmat på burk (om Piggy luktar det blir han grälig) och Digger bajsar sedan ute.

Digger kommer in och om Ixxi och Frodo har mat kvar får Digger den för han behöver öka vikt, Apache och Piggy stannar ute en stund och jag diskar skålarna. Tar ca 30 minuter. 😉

Apache och Digger: Högenergifoder
De små: spannmålsfritt
Digger: Kattburkmat. 

Så DIY får vänta. 😇

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Tilde]
2015-05-30 18:45
#13

#12 Oj… Det låter nästan värre än att mata barn på dagis. 😂

Annons:
Cahira
2015-05-30 18:55
#14

#13 Känns lite som ett dagis faktiskt. :) Ursäkta OT. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: