Alla intressen
iFokus
Annons:
Etikettfrågor-funderingar
Läst 1225 ggr
lollynonna
6/18/15, 2:11 PM

Sminkbors-ordning

Hej! Jag har fått ett nytt fint sminkbord,och jag vill ha lite mer organiserat.  Mina sminkborstar står just nu i en burk på bordet men det ryms snart inga fler så jag vill ha lite tips på vad man kan hitta på! Vi har ingen typ glasvas som man kan ställa dem i. Jag har ganska många borstar så de måste vara en hyffsat stor "burk" iaf.

Och sen också i lådorna i sminkbordet behöver jag någon slags organisation. Problemet där är att lådorna är endast 8 cm höga så det är inte så många burkar som ryms där. Jag vill ha typ små fack där man kan ha  mascaror,ögonskuggor osv. Alltså flera olika. Tips på hur jag ska fixa detta?:)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Annons:
[Tilde]
6/19/15, 11:34 AM
#1

En gammal syltburk kanske? :) Man kan ju dessutom måla dem och de rymmer ganska mycket. Enkelt att hälla i pyntsand så borstarna kan stå bättre i den också.

Vad gäller lådorna… Får det plats såna där besticklådor? Eller så kan du klippa till papp/annat hårt material och göra dina egna uppdelningar.🙂

lollynonna
6/19/15, 12:09 PM
#2

#1 Jag har dem i en syltburk nu,men jag har så många att de inte får plats😇 Men bra tips med sanden!

Jag tror att det borde rymmas besticklådor,jag kan kolla :)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Katniss
6/27/15, 6:23 PM
#3

#2 Två syltburkar då? :D

R.I.P. Anton 💔

lollynonna
6/27/15, 9:27 PM
#4

#3 Haha kanske det! Fats  det skulle nog se lite fult ut😃 Ska kolla då vi far till stan om jag hittar något :)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Callaway
6/28/15, 5:37 PM
#5

Mitt förslag är att använda (förmodligen tillverka en egen, för att få till rätt mått) en smal avlång låda och hälla ner Tildes pyntsand där i. Min tanken är att lådan ska vara lika lång som bordet så det blir en del i bordet, den utgör då bakgrunden på bordsskivan och målas i samma färg och där med försvinner till en viss del, eller varför inte limma på ett spegelglas. Prata med en glasmästare som skär till de mått du vill ha. Du kan köpa tillskurna glasbitar och limma ihop dem med glas-silicon då får du en avlång låda i glas med de mått du vill ha.

lollynonna
6/28/15, 8:12 PM
#6

#5 Ååh det vore ju jättesnyggt! Ska kolla om jag kan fixa något liknande! 

Och ordningen i lådorna har jag hittat en lösning. Tops-lådor! Det var perfekt storlek🙂

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Annons:
Jojaton
7/8/15, 2:35 PM
#7

Jag har gamla ljushållare från IKEA som jag har mina borstar i, just nu fyra stycken. Tycker inte det gör något att ha flera stycken, mycket enklare för mig att hålla ordning dessutom då jag har ögonborstar i en, en för krämiga/flytande ansiktsprodukter, en för torra/puder, och en för smutsiga.

I mina lådor har jag bestick- och lådorganisatörer från InterDesign i serien Linus. Det är genomskinliga i akryl, supersmidigt.

Annars kan du ju ha borstarna liggande i en av lådorna?

Johanna - Instagram

zakkris
7/9/15, 7:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Så här har jag det på mitt sminkbord, det kanske kan ge lite ideer.

har två likadana krukor, ganska stora, en med fejkad blomma i, den andre ska de vara borstar i senare, sen i pigtittaren där finns det ytterligare plats för saker, sen har jag bara nagellacken uppe på pigtittaren :)

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

lollynonna
7/9/15, 7:43 PM
#9

#8 Vad fint! :D

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[Tilde]
7/17/15, 11:32 PM
#10

#8 Enkelt och fint! Vet inte hur jag ska få plats med mina saker när jag skaffar sminkbord. 🤪

n00bArtWork
7/29/15, 7:16 PM
#11

Detta tycker jag kan vara en snygg lösning ifall sminkbordet står avskilt eller i eget rum https://www.google.se/search?q=makeup+board&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0CCYQsARqFQoTCJmU-uLrgMcCFUlVLAodqiEEQg&biw=1920&bih=969 :)

monstermash
8/1/15, 7:02 PM
#12

Besticklådor eller liknande funkar kanske till lådorna? Har du mycket småplock eller ska ha smycken i lådan också kan du ju använda dig av iskubsformer. :)

Upp till toppen
Annons: