Alla intressen
iFokus
Annons:
Etikettprojekt
Läst 1460 ggr
Niklas
6/22/15, 2:12 PM

Så gjorde jag en flexibel hållare för iPad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag saknade en flexibel hållare för iPad, framför allt när jag låg ner och ville titta på film. Därför byggde jag en.

Efter en del funderande kom jag på att Jobys Gorillapod kunde bli en bra grund att utgå ifrån. Det har en ¼" stativgänga som jag behövde fästa iPad i. Jag tänkte att med magneter kunde jag sätta fast iPad-skalet i stativet.

Först satte jag fast en mutter med Sugru på en stark kylskåpsmagnet. Det funderade men blev inte riktigt så stabilt som jag hade tänkt. I stället köpte jag ett fäste för en GoPro-kamera. Jag sågade bort byglarna och behöll det runda plastfästet med ¼-gänga. Sen blandade jag en röd och en gul klump Sugru och satte ihop plastfästet med kylskåpsmagneten.

iPad-skalet (Speck Candyshell Grip) behövde jag göra magnetiskt. Det löste jag genom att sätta fast en vanlig plåtbricka med en klump gul Sugru. 

Resultatet blev stabilt och just så flexibelt som jag hade hoppats. Tack vare magnetfästet går det att vrida iPad mellan porträtt- och landskapsläge. När jag inte använder hållaren till iPad kan jag använda Gorillapoden som stativ för iPhone tillsammans med ett Shoulderpod-fäste.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
[Tilde]
6/22/15, 9:52 PM
#1

Smart! Häftigt blev det ju också 👍

Niklas
6/23/15, 10:10 AM
#2

🙂 På bilderna ser den ganska rank och ostadig ut. Det är den inte. Gorillapoden är gjord för systemkameror som väger upp till tre kilo. Därför är den väldigt robust.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Fridaaaa
6/24/15, 8:06 AM
#3

Smart! 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cahira
6/27/15, 5:57 AM
#4

Snyggt smart och häftigt!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: