Alla intressen
iFokus
Annons:
Etikettfrågor-funderingar
Läst 904 ggr
zakkris
2015-07-06 11:09

Nosgrimma

Någon här inne som gjort egna nosgrimmor till hund?
Hur gick ni till väga?
Finns det lätta sidor att följa?
Går det att använda filtmaterial istället för nylon?

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Annons:
Niklas
2015-07-08 09:37
#1

Du kanske kan utveckla ett hundhalsband i fallskärmslina så att det har nosgrimma.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

zakkris
2015-07-08 15:58
#2

Förstår inte ens hur de ska kunna funka då halsbanden och nosgrimmorna inte sitter likadant, plus att jag inte vill ha dem i parcord (eller hur de stavas) Det blir för hårt för henne, de är en liten hund som ska ha de

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Evahelene
2015-07-09 18:10
#3

Hur liten är hunden?  Foxterrier-storlek eller mindre?

Filt ska du inte använda, det töjer sig.

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

zakkris
2015-07-09 18:20
#4

Det är inte riktigt filttyg heller, det är som gammaldags hundfilt nästan i känslan att ta i det, går inte att töja på alls, därför tänkte jag det kanske funkar. 

Hennes nos är som Tibetansk terrier, hon är halva den rasen så hela ansiktet är format som de hundarna.

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

thea_thea
2015-07-12 01:08
#5

#4 Får jag fråga vad du ska ha nosgrimma till en sån liten hund?

lollynonna
2015-07-12 12:04
#6

#5 Även små hundar kan vara otrevliga och bitska 😉

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Annons:
thea_thea
2015-07-17 22:40
#7

#6 Vet, har haft hand om en hund på 7 kg som högg allt från barn till andra hundar. Men med en sån liten hund är det enligt mig enklare med munkorg (ev stryp också)..

zakkris
2015-07-19 13:52
#8

Jag ska ha de för att avleda. När hon ser hundar blir hon "låst" på dem, inget funkar. Hon är inte elak eller nått sånt hon är bara väldigt revirmarkerande och samtidigt livrädd. Tro mig försökt med allt men inget kan avleda henne från det. Så för att spara hennes nacke osv vill jag ha de på henne. Provat sele men då blir hon ännu mer fixerad å ännu svårare att ens få kontakt med. Så kan jag bara få henne att inte vrida huvudet så mycket tror jag det kan vara lättare att avleda henne.

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Upp till toppen
Annons: