Alla intressen
iFokus
Annons:
Etikettmakeovers
Läst 2044 ggr
Mulle12
2015-07-20 16:20

måla om MALM- byrå

jag har en byrå, ett nattduksbord & en till typ byrå i serien  MALM från ikea i färgen ekfaner som jag är sugen på att måla om till vitt. 

jag tänkte kolla med er hur ni tycker är bäst att gå till väga, det vill säga, ska  jag måla & isåfall med vad för slags färg & så vidare eller ska jag spraya med nån sprayfärg? vad tycker ni är bäst eller hur har ni gjort om ni gjort något liknande? :)


Annons:
Fridaaaa
2015-07-20 16:25
#1

Du kan inte sätta dekorplast  istället annars? =) Det hade jag nog gjort.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mulle12
2015-07-20 17:24
#2

#1 jag kan ju kolla upp det alternativet oxå, tack så mycket :)


Ary
2015-08-05 18:50
#3

Nu kanske byrån är målad för länge sedan men: ska det vara enligt alla konstens regler ska man väl grunda först men är det inte "halt" underlag kan man måla direkt på. Vad man målar med är en smaksak, jag föredrar en syntetkudde (hittas i större butiker) eller pensel medan många tycker bättre om att rolla med en fin roller.

Spray tror jag att det skulle gå år rätt många burkar…

[Silverräv69]
2015-08-12 15:40
#4

Dekorplast kan bara sättas på blanka, lackade ytor, min Malm-byrå är oljad och sådant fastnar det inte på.

Du kan grunda med lackgrund och måla med matt-halvblank-blank lackfärg. Finns att köpa miljövänligare alternativ från Beckers på Bauhaus. 
Större ytor målas enklast med liten skumroller, 50-120 mm, mindre ytor som lister mm ska du ha en pensel med fin syntetborst.

Lycka till!

Upp till toppen
Annons: