Alla intressen
iFokus
Annons:
Etikettprojekt
Läst 1160 ggr
Swadika
2015-08-04 23:06

Draperihjälp

Jag har letat efter ett pärldraperi, men då jag inte hittat någon jag tycker om så ska jag göra en själv istället. 

Jag ska "bygga" en vägg av två bokhyllor, det kommer bli en glipa på ca80cm mellan och där tänker jag ha ett draperi som dörr. Men jag behöver lite hjälp.

1. Jag behöver tips på vad för tråd jag kan använda? Tråden kan inte vara för dyr eftersom jag kommer behöva så mycket men det måste vara hållbart.

2.  Jag tänkte fästa draperiet på bokhyllorna så jag slipper borra i taket. Men är det någon som har tips på hur jag kan göra detta?

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Annons:
VildaVittra
2015-08-04 23:21
#1

1. Ska tråden inte synas går det bra med fiskelina (finns i olika tjocklekar, annars kan du ta exempelvis mattvarp. 

2. Ikea har en duschdraperistång som man spänner fast med en fjäder.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Tilde]
2015-08-04 23:28
#2

Tänkte också på fiskelina. 🙂

Fridaaaa
2015-08-05 09:41
#3

Visa gärna bild sen! 👍 Låter som ett spännande projekt

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Swadika
2015-08-05 12:01
#4

Jag funderade på om fiskelina skulle fungera. Så då kör jag på det 👍

#1 kollade nu lite snabbt på ikea och det verkar som om minsta storleken där var 110cm och jag kommer behöva 80cm. Men det var en väldigt smart idé, kanske finns kortare någon annanstans.

#3 Det ska jag göra 🙂

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Fridaaaa
2015-08-05 12:03
#5

#4 Kollat t.ex jysk?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

TerriZue
2015-08-05 12:26
#6

Jag vet inte om det finns kortare någon annanstans men det kan inte vara alltför svårt att korta av stången från IKEA. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Annons:
Swadika
2015-08-05 15:41
#7

#5 Kollade jysk precis  nu, de verkar ha någon som är kortare, tittade även på rustas hemsida och de har också någon 🙂

---

Men så kom jag och tänka på, är bokhyllorna (beror kanske på vad man har för bokhyllor. Jag tänkte ha två billybokhyllor ifrån ikea) för klena för att man ska kunna pressa stången mellan?

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

n00bArtWork
2015-08-06 15:23
#8

Kan du inte lägga pinnen som trådarna är fäst i ovanpå bokhyllorna?

Swadika
2015-08-06 18:07
#9

#8 Jo jag satt faktiskt och tänkte på det igår :) Jag funderade på något typ av rör och sen en rörklämmor(inte riktigt säker på om det jag menar heter så, haha) så pinnen sitter fast där och inte ramlar ner.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Evahelene
2015-08-09 02:55
#10

Ett alternativ kan vara gardinspiral. Så gör jag i sommarstugan.

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

Upp till toppen
Annons: