Alla intressen
iFokus
Annons:
Etikettfrågor-funderingar
Läst 675 ggr
IceTee
2015-11-23 21:50

Göra en sköld

Min pojkman älskar verkligen "The Legend Of Zelda"- serien, så jag tänkte göra en Hylian Shield till honom. Frågan är bara vad det bästa och enklaste sättet är för att göra den? Är inte helt hopplös på sånt här (gick konst i gymnasiet) men är inte så jätte duktig heller

Har ni några ideér? Material eller liknande?

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Niklas
2015-11-24 09:34
#1

Hur stor ska den vara? Det är lite skillnad på en sköld i en ring och en som han ska kunna försvara sig med. :-)


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Odd
2015-11-24 10:47
#2

Vilket material skulle du vilja använda? 

Det finns en hel del tutorials på Deviantart.com, kan länka några som jag hittade med en snabb sökning:

En

Två 

Tre

De använder sig av vissa material som kan vara lite svåra/dyra att få tag på kanske, men du kan göra den helt i kartong genom att limma fast flera bitar i varandra för att få samma tjocklek, skulpturera formerna du vill ha, sen täcker du det med ett lager papier mache (billigt och bra, behöver endast mjöl, vatten och tidningspapper) för att få bort texturen och skavankerna, sen kan du måla det med vad du vill så länge det är en täckande färg 👍

Här är en länk till lite information och recept för papier mache, finns fullt med tutorials på google om du vill veta mer 🙂

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

IceTee
2015-11-24 12:08
#3

#1 den ska vara stor nog att hålla i! #2 tack så mycket! Nu ska här pysslas!

Medarbetare på Skor iFokus

[Tilde]
2015-11-29 13:20
#4

Jag hade nog gått till någon slags byggaffär och bett dem skära ut formen (och de små bitarna) åt mig i trä och sen målat och limmat den på egen hand. 😛

IceTee
2015-11-29 14:41
#5

#4 då blir den ju tyvärr inte böjd… :/ Fick tips av en kompis på hur hen gjorde sin, så jag kanske löst det nu!

Medarbetare på Skor iFokus

[Tilde]
2015-11-30 18:55
#6

#5 Ah, just ja. Men så bra att du har fått tips! Visa gärna hur du gör den/hur det blir sen! 😃 Vore kul att se.

Annons:
IceTee
2015-12-01 17:18
#7

Just nu är projektet lagt på is av ren lathet, men om det blir av kommer jag absolut dela med mig!

Medarbetare på Skor iFokus

Upp till toppen
Annons: