Alla intressen
iFokus
Annons:
Etikettprojekt
Läst 2621 ggr
Carrosh
2/22/16, 3:49 PM

Förvaring för örhängen (plugs)

Går i tankarna på att göra ett smyckeskrin för mina örhängen (inte för fiskekrok utan pluggar). Behöver ha en bra översikt och vill inte bara lägga ner dem i lådor/askar. Har samlat på mig en del nu och funderar på ifall man kan använda skumplast i en låda, för att sätta dem i?

Vill helst inte ha förvaring som behöver hängas upp, allra helst en låda där jag bara kan sätta ner dem i något (skumplast eller liknande), så att jag får en bra överblick över dem. Gärna med material som man kanske redan har hemma. Alla tips välkomnas!

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
JMW
2/24/16, 9:07 AM
#1

En bit frigolit skulle väl funka. Borde vara lätt att sticka ner örhängena i. Sett knappar. Man sätter örhängena i par i en knapp. Lås med pluppen på baksidan.

Lizelda
2/24/16, 2:34 PM
#2

Frigolit ger sig av överallt, du kommer hitta frigolit fem år efter du gjort dig av med det. Men kanske sån där grejs man har vid blomsterarrangemang? Kan inte för livet i mig komma ihåg vad det heter men oftast grönt eller grått.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Vixxen
2/24/16, 3:07 PM
#3

#2 Är det oasis du  menar?

Lizelda
2/24/16, 3:25 PM
#4

#3 Precis! :D

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Carrosh
2/25/16, 8:58 PM
#5

Tack för alla tips! Jag började fundera på att lägga typ disksvampar i en låda, men så fick jag tips på annat håll om att ta en kartong av något slag, göra hål med nål och ställa den i locket som tillhör kartongen, om ni förstår hur jag menar? Men oasis låter ju också som en bra grej! De finns väl i andra färger än grönt, grått och svart va?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Fragaria
3/30/16, 9:26 PM
#6

Här kommer ett tips till. Jag tog en tom chokladask, gärna modell större och lägger mina örhängen parvis i de tomma facken där pralinerna legat. Funkar alldeles utmärkt!

Annons:
Carrosh
3/31/16, 8:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Glömde uppdatera här. 😛 Jag har gjort min låda nu för ett tag sedan. Klippte längder av disksvampar, som jag klädde i tyg och satte i glossybox-lådor som jag fick av en vän. Kommer bli en likadan för ringar också. Så här blev resultatet:

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Lizelda
4/1/16, 1:36 AM
#8

Älskar det!!

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Carrosh
4/1/16, 10:19 AM
#9

#8 Yaay! 😃

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Upp till toppen
Annons: