Alla intressen
iFokus
Annons:
Etiketttips-tricks
Läst 1175 ggr
molam
2015-07-10 00:46

Nätlock till stort kar

Hej, ska köpa Gerbiler inom en snar framtid och dom ska gå i ett stort kar, men nu måste jag veta hur jag opå bästa sätt kan föra ett såpass stort nätlock? Nån som har nå tips?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Zabbio
2015-07-11 14:21
#1

Hur stort? :)

Jula har putsnät på 13x13mm maskor, vet inte om det funkar till gerbiler?
Det är en halvmeter brett, behöver det bli bredare går det att sätta ihop med tex buntband.

En ram av trä eller liknande att klamra fast nätet i,  eller beroende på karets storlek kanske något annat funkar.

Hur ser karet ut?

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

molam
2015-07-11 15:00
#2

KAret är på 375 liter Dv säga att det är ca 150 Långt och Ca 60 Brett (Cm)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

CatchFatch
2015-07-21 19:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Hittade ingen bild tagen ovanifrån men jag har en ram som jag bara häftat fast nät i :)

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

molam
2015-07-21 19:47
#4

Det skulle ju funka

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Evahelene
2015-07-24 12:20
#5

Fråga inne på Gerbiler-sajten.  Eller kolla i någon av Facebooks gerbil-grupper.

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

molam
2015-07-24 12:28
#6

Är på Gerbiler iFokus och flummar runt hela tiden ^^ Men vill bredda mina gränser så att säga, som det ser ut nu blir det inte ens ett nätlock, det Blir kanske en plexiglas skiva jag borrar hål i eller sågar ut en ram och sätter nät över.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Zabbio
2015-07-24 15:11
#7

Nät är nog bäst med tanke på ventilation :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

molam
2015-07-24 15:14
#8

DÄrav håleN! ^^ Men ja jag tror att nät blir bäst, men problemet är att hitta en nät, vet vill inte bli hittat här :p

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

lollynonna
2015-07-28 22:31
#9

#8 Ta ett nät,gerbilerna kan bli sjuka annars. Om man har något annat som håller inne fukten. Nät är det bästa,plus att man slipper rengöra lika ofta.

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

molam
2015-07-28 22:42
#10

Okej får fortsätta leta dom får vara utan lock till en början ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

kattöga
2015-07-29 12:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Nåt sånt här kanske? En enkel lösning som kan va snyggt också. Ett nät som är fäst på en rundpinne eller "list" i bakkanten på karet, och på en rundpinne i framkant. Nån skruv eller nåt annat i hörnorna som rundpinnen kan vila på. När du ska öppna upp så behöver du bara rulla upp nätet på rundpinnen. Då tänker jag mej ett ganska mjukt nät, som är "rullbart". Ska nätet vara "styvare" så behöver man kanske inte rulla upp nätet utan bara lyfta upp det med hjälp av rundpinnen (eller nån tunn list) i framkant.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

molam
2015-07-29 17:13
#12

Det där blir nog j'tte bra! Hyffsat enkel lösning med! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

kattöga
2015-07-29 21:06
#13

#12 Kul att du gillade lösningen! Vad du än gör, visa oss i tråden hur du löste det för dina gerbiler? Det är alltid kul och inspirerande för oss andra att se hur andra gör.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Annons:
molam
2015-07-29 21:09
#14

Okej! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

CatchFatch
2015-07-31 03:55
#15

Det nätet jag hade funkade bra tills mina katter började klösa på det :P Satte senare vanligt svetsnät under för att stabilisera och nu har jag rådjursnät ( fast inga djur i karet så vet inte om det håller)

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

molam
2015-07-31 10:26
#16

Katter finns det inte här, och hundarna kollar bara in i karet dom hoppar inte upp på det eller krafsar på det eller nått, men börjar Tenshi eller Yume att röra sig så blir dom rädd och springer bort xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

CatchFatch
2015-08-06 07:30
#17

Mitt nät var/är för övrigt riktigt lätt att ta bort, bara lyfta och hänga på kanten :)

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

Tessan01
2015-08-10 17:55
#18

Du kan bygga en ram av tex. kilramer och sedan häftar du på nät 🙂

Skall göra så på min 1m akvarium (med hamster i) då det som jag fick med är för klumpigt (svårt att lyfta) och har för stora hål.😛

Upp till toppen
Annons: