Alla intressen
iFokus
Annons:
Etikettfrågor-funderingar
Läst 650 ggr
ulwa
2015-07-19 12:18

kaninhona

Hej!

Jag har för ca 3v sedan skaffat en kaninhona 11v gammal till min 1.7mån gamla kaninhane.  Han va deppig och min känsla va att han kände sig ensam. Det gick åt skogen första dagarna men envis e jag och nu verkar de vara bästisar. Dock är jag van vid kaniner som vill bli kelade typ jämnt, Seth som är hanen hoppade alltid upp i min säng för att kela en kvart innan jag drog till jobbet, samma sak på kvällen att han hoppade upp i soffan för att ha närhet. Däremot honan är livrädd för mig, nu har jag haft henne i snart 3v och ingen förbättring. Hon har endast kommit till samma rum som jag när det är dags för mat, annars springer hon och gömmer sig när jag kommer för nära. Hon tar morot ur handen sen springer hon. Jag har gjort precis som det jag gjorde m Seth dvs jag tog upp seth när han va ny en liten stund för att kela med, vad ska jag göra? Sen har jag ännu ett problem, Seth äter upp hennes mat och börjar bli lite mullig. Jag försöker ha koll då Bosse (honan) tar väldigt lång tid på sig att äta. Jag har provat olika metoder, olika rum, en i bur och en utanför.  Men Seth blir tokig då han ej får vara så fri som han e van vid, det är ju jag som bestämmer. Detta är min familj som jag önskar det bästa av. Kaninuppfödaren säger att honor är mer reserverade. Det kan jag köpa men jag känner mig totalt misslyckad. De går lösa i min lgh efter att Bosse började sitt liv i buren. Snälla finns det nån som har varit i liknande situation.

Annons:
Fridaaaa
2015-07-19 12:48
#1

Hänvisar till kanin.ifokus eller dvargkaniner.ifokus

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: