Alla intressen
iFokus
Annons:
Etikettmakeovers
Läst 1094 ggr
Whippet
2016-07-07 11:46

Måla innan eller efter?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej Jag har köpt ett sängbord från ikea.(bild) Den är inte så jätte fin det vet jag, ska göra en makeover på den, men det jag undrar är om det är bäst att måla den innan eller efter man monterar upp den, kommer bild när den är färdig. ^^

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
leemland
2016-07-07 11:49
#1

Målar du innan du satt ihop den så får du färg överallt(hoppas du förstår hur jag menar) Men om du monterar den först kan det ju hända att det ser konstigt ut i "skårorna" och det inte blir fint där. Så jag hade nog själv målat innan 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Odd
2016-07-07 11:59
#2

Så länge du tänker på att inte göra för tjocka lager där bitarna fästs samman så kan du måla det innan, men blir det klumpar kan det vara svårt att få ihop det jämt, men det kan du ju i så fall slipa ner 🙂

Annars ser det ut som om det inte finns så många svårtillgängliga ytor, så det skulle nog inte vara några problem med att måla det efteråt heller. Tänker säga emot leemland här, personligen hade jag målat det efteråt 😃 Man kan alltid använda en mindre pensel till de lite krångligare ytorna för att få det snyggt. Eftersom det alltid blir några millimeters extra tjocklek på ytan man målar kan det göra passformen sne, vet att morsan har flera stolar och möbler som inte sitter ihop ordentligt eftersom hon målade först

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Whippet
2016-07-07 14:09
#3

#1 Hahah, förstår, ja, tänker på skruvhålen, men om jag målar innan, och lämnar runt där skruvhålen är borde det antagligen funka. #2 Jag får se, hoppas på att det räcker med ett lager, kan man inte ta trälim mellan bitarna där man skruvar fast möbeln, om du förstår vad jag menar :)

I'm out Vilar huvudet i handen

Odd
2016-07-12 14:40
#4

#3 Förlåt för segt svar, läste tråden men glömde svara så jag glömde bort den! 🤐

Ja ett lager borde räcka, inte riktigt säker på vad du menar med trälimmet? För att täcka skåran/glappet? Det skulle ju fungera om man inte målade, men tar du trälim kommer det torka i en annan färg, och det är ett svårt material att täcka med färg på ett snyggt sätt

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Upp till toppen
Annons: