Alla intressen
iFokus
Annons:
Etikettövrigt
Läst 1064 ggr
Carrosh
2017-04-04 14:28

Göra baklucka - behöver hjälp

Om en månad så ska jag ha 30-årsfest och tänkte ha det på temat "högstadiedisco". Ett element jag tänkte ha med är klassikern "bakluckan med smuggelsprit" som dekoration och behöver lite hjälp på hur jag ska kunna illustrera det. Tänkte jag skulle använda mig av antingen kartong och/eller papper, men är helt tom på idéer. Skulle verkligen uppskatta lite hjälp!

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
Aleya
2017-04-04 14:48
#1

Jag skulle ta och forma karton och försöka hitta genomskinligplast (du vet som finns på leksaker när dom är i kartong) och göra det till själva glaset. Så mitt tips är att kolla bland kasronger på återvinningen och se vad du finner. ☺

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Carrosh
2017-04-08 10:50
#2

Det var ett bra tips! Tänkte du plasten som bakrutan på bilen då eller?

Men frågan är ju utformningen. Hur sätter man ihop en 3D-modell av en baklucka? Jag har noll idéer alltså.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Aleya
2017-04-08 11:35
#3

Jo jag tänkte plasten till bakrutan. Och så får du väl ta små gångjärn så du kan öppna luckan.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Carrosh
2017-04-08 15:12
#4

Åh, där sa du nåt!

Får se hur jag gör. Om det blir en 3D-modell (är sämst på ritningar haha) eller om jag kanske gör det enkelt och skriver ut en bild på en baklucka, sätter fast på kartong och skär ut hål för själva luckan. Kanske vore lite enklare. Ska ju trots allt bara vara till en enda fest. :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Aleya
2017-04-08 16:17
#5

Jag skulle bara klippa sönder en kartong så det går att forma lätt så har du ju taket och sidorna. Klippa en till bit för att få själva golvet i babaget och så stabilitet. Sen skulle jag ta en stor bit kartong för bakluckan och skära ut så man får ett hål för glaset, och en mindre för att göra så att glaset sitter fast på insidan. Forma typ ett handtag med hjälp av toarulle och ståltråd(med det tänkte jag att du liksom "fransar upp" toarullen som är snurrad för att bli rulle och sedan snurrar den på ståltråden). Klä insidan med tyg och måla utsidan.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Carrosh
2017-04-09 00:02
#6

Det låter riktigt bra, men tror tyvärr det blir lite väl avancerat och tidskrävande för att bara ha som dekoration på festen som bara ska skrattas lite åt. Men tack iaf för tipset! 🙂

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
Aleya
2017-04-09 00:15
#7

#6 fast det går ju ganska fort med lite kartong kan jag tycka. Eller ta bara en kartong och gör som jag skrev. Blir ju lite fyrkantigt kanske men det blir ju en baklucka. ☺

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Carrosh
2017-04-09 00:44
#8

Tänkte mer på det där med toarulle och ståltråd. Men i kartong blir det nog oavsett iaf. 🙂

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Carrosh
2017-05-14 21:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Uppdatering: Jag fick ihop det! Tog frigolitformar från en förpackning, en vän hjälpte mig köra silvertejp över alltihop samt göra en reg.-skylt. Fyllde med både alkohol och annat som man kan hitta i en baklucka, samt högtalare, och så här såg det ut:

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Aleya
2017-05-15 07:39
#10

Blev ju bra. ☺

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: