Alla intressen
iFokus
Annons:
Etikettövrigt
Läst 606 ggr
[nancymaddo]
2018-07-08 14:01

Hemmaförsäljning

Hej jag hoppas att inlägget är på rätt kategori. Jag och min pappa har alltid gjort saker hemma, broderitavlor, ljus av sement, kläder och liknande. Nu har vi bestämt oss för att försöka sälja det och ha det lite som ett extrajobb. Vi tänkte oss att vi ska sälja det på en hemsida på att nätet. Vi undrar dock, i med att man tjänar pengar på det, om man måste göra något för att förbereda sig? Måste man han papper på att man säljer eller måste man betala något stället över huvudtaget för att få ha försäljning. Vet ni även något bra sätt om betalning? Ska man typ använda PayPal? Vet ni om man måste betala skatt på försäljningen? Alla tips är välkomna.

Annons:
Mooniq
2018-07-08 14:06
#1

gå in på skattemyndigheten och läs eller  ring dem, de har massor av information och tips. Ska man tjäna pengar så får man det upp till ett visst belopp, sen ska det skattas, om ni säljer mycket saker kan det vara värt att teckna en firma, tex ett handelsbolag.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[nancymaddo]
2018-07-08 14:12
#2

#1 Det ska jag göra. Tack för tipset :-D

tlover
2018-07-25 14:34
#3

#1 Nej man skattar från första krona i vinst förutom om du säljer bär, kottar eller svamp

l'm back

tlover
2018-07-25 14:36
Upp till toppen
Annons: