Alla intressen
iFokus
Annons:
Etikettprojekt
Läst 1248 ggr
[kristiansen_design]
7/9/18, 9:38 PM

Det stora bakgrunds projektet

Hej på er.
Tänkte först lägga upp den här tråden i reptiler.ifokus, men den sidan kändes rätt död och här ser jag att det finns diverse liknande byggen redan.

Så vad ska jag nu göra då?
Eller ja riktigt än har jag inte kommit igång, men en bra planering brukar sluta med att det blir lättare att genomföra det.

Jag ska bygga en bakgrund till ett terrarium som har måtten 150*50*50cm.

Där i bor det idag en leopardgecko.
Men inredningen är ju inte allt för spännande som syns på bilden överst. 

Jag tog över terrariet och leopardgeckon efter att intresset hos förra ägaren svalnat. 

Så nu bor hon hos mig och det är dags att fräscha upp inredningen så hon får en mer spännande miljö att leva i. 

Jag kommer att bygga bakgrunden i cellplast (frigolit) och sen kommer jag använda mig av antingen husfix eller cement att "klä in" hela bakgrunden med. 

Jag kommer försöka ge mig på att få lite färg på det hela så det ska kännas lite mer "äkta".

Sen kommer jag avsluta med en lack som jag inte minns namnet på, men det är någon 2 komponents lack. 

Här kan ni se hur jag har tänkt det på ett ungefär. 

Detta är sett ovanifrån, så det är inte helt lätt att förstå hur jag tänkt när man tittar rakt in i terrariet, men ni kommer förstå sen när jag börjar att bygga. 

Dom tre ensamma bitarna man ser är moduler som kommer sitta i taket för att likna stenar som hänger ner från taket, så det blir lite grott känsla samtidigt som man döljer tekniken så gott det går. 

Bygget är beräknat att dra igång riktigt i slutet på denna månad, så är tråden lite död ett tag så är det därför. 

Men jag kommer uppdatera er så fort det blir något nytt som händer. 

Undrar ni något? Så är det bara att fråga på, så svarar jag så gott jag kan. 

Mvh 

Kristiansen Design

Annons:
Grodan
7/9/18, 9:56 PM
#1

*följer gärna*


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[kristiansen_design]
7/9/18, 11:56 PM
#2

Ett hett tips jag kan ge er som funderar på att bygga en egen bakgrund. Sök inspiration på exempelvis Google. Jag har hämtat massor med inspiration via Google och har fått en hel del med "briljanta" idéer, om dom är så briljant får vi inom sin tid reda på. Men det är iallafall ett tips jag kan ge er.

[kristiansen_design]
7/10/18, 10:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Här får ni se några av dom bilder som gav mig inspiration. Jag ser verkligen fram emot detta bygger och funderar på vad som va smigast att måla bakgrunden med innan det ska på lack. Det lutar faktist på vattenbaserad sprayfärg så man kommer åt på alla ställen, utan att slita öronen av sig ;)

72mm
11/10/18, 3:07 PM
#4

Hur gick det? Blev det någon bakgrund?

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Upp till toppen
Annons: