Alla intressen
iFokus
Annons:
Etiketttips-tricks
Läst 611 ggr
Tant Grön
12/19/18, 8:50 AM

Gör din egen tvål

Har funderat på att göra egen tvål, men det har aldrig blivit av. Är det någon här som har gjort tvål, var det svårt? Hittade det här receptet från Mandelman:
https://www.tv4.se/mandelmanns-gård/artiklar/så-gör-du-egen-tvål-5a7068bdcf4a37ae7d0b0096

Annons:
Sabah
12/19/18, 1:08 PM
#1

För väldigt många år sedan brukade jag göra tvål. Köpte tvålmassa på Panduro, använde plastburkar från typ creme fraiche, mjukostar etc som formar. Tillsatte doftoljor. Det blev hudvänliga glycerintvålar till mig själv och som jag gav bort som presenter 😊 Det var ett väldigt enkelt sätt, man smälte massan och hällde upp det i de formar man hade. Receptet du länkar till är mer jobb men det såg helt klart intressant ut! 😊


💖🧡💛💚💙💜

Tant Grön
12/19/18, 2:24 PM
#2

Det skulle vara kul att göra och ge bort i julklapp, men blir ju till näst jul i så fall.
Kunde vara intressant att börja med glycerintvål.

Jenper78
3/22/19, 8:49 PM
#3

Jag gör egen tvål från grunden. Har gjort det i ett år. Och mina händer är inte alls lika torra. Jag har i lite allt möjligt. Typ kaffesump, havregryn. Jag gör tvålar i färskost paket och liknande. Men den tvålen jag gör måste mogna i en månad innan man använder den.

Upp till toppen
Annons: