Alla intressen
iFokus
Annons:
Etikettfärger-material
Läst 742 ggr
Emmie117
10/23/19, 9:47 AM

Hur målar jag mina plastkrukor?

Hej! 

Jag har nyligen köpt hem 11 st plastkrukor från IKEA som jag tänkt måla i lite olika färger (svart, gul och mossgrön). Frågan är väl kort och gott hur jag bör göra för att få färgen att fästa och stanna kvar men också komma undan så billigt som möjligt. 

Jag har läst runt på nätet och hittade bland annat Montana Gold sprejfärg vilket till en början verkade som ett bra alternativ då den var rätt billig och fanns i de färger jag letade efter. Men problemet med den var att färgen luktade väldigt mycket och man helst skulle stå utomhus (vilket är svårt då vi ej har tomt). 

Så har ni några tips och idéer, skriv gärna! Alla svar är uppskattade (:

Mvh Emmie

Emmisen

Annons:
Tant Grön
10/30/19, 9:00 AM
#1

Det kan ju vara risk att färgen flagnar om man målar på plast. Har inget bra tips, men har själv målat med en vanlig vattenbaserad färg. Sådana krukor får ju hanteras varsamt sedan, för att inte skada färgen.

S.L
12/14/19, 9:39 PM
#2

Jag har målat om glas,metall,trä och plast med spryfärg köpt på biltema,öob. Det luktar och även vi bor i lägenhet. Jag gick ut för måla täckte med skynke på marken för inte måla på gräs/asfalt. När den torkat så gick jag in. Har du balkong så kan man även sprya där tänk dock på att täcka väl runt och under. Tips väl en mindre blåsig dag och läs på burken så du gör enligt brukanvisningen.

Upp till toppen
Annons: